SROVNÁNÍ KOVE 800X A VOGE 900 DSX
Srovnání KOVE 800X a VOGE 900DSX
Letos v srpnu jsme měli s Vaškem Kordou to štěstí, že nám byly zapůjčeny od firmy CARTec motor s.r.o.motocykly KOVE 800 a 450 Rally , zároveň jsme byli pozváni na předváděcí akci od firmy Nevima Group s.r.o, obě tyto nabídky jsme využili ke srovnání těchto dvou motocyklů - KOVE 800X a VOGE 900DSX.
Na VOGE 900 DSX mám letos najeto 6000 km a proto jsem byl velmi rád, že mi firma CARTec motor s.r.o., reprezentovaná panem Janem Drkošem ,umožnila jízdu do firmy Nevima Group s.r.o. cca 500 km. Mimochodem stojí za shlédnutí videa na You Tube, jak Jan Drkoš bravurně ovládá jízdu na motocyklu. KOVE 800X už na první pohled působí lehce a je vidět, že má cca o 40 kg méně než jiné motorky ve srovnatelné kategorii. Co se elektroniky týče je vybavena základními funkcemi. Postrádá jakékoli zbytečnosti, což je také velmi sympatické. Další příjemná výbava je nádrž, která není široká, ale zasahuje až pod sedlo.Obutí je už standartně pro využití v lehčím terénu.
Vyrazili jsme po silnici 2. třídy, potom po rychlostní silnici i dálnici. Cesta probíhala v hustém silném provozu, kde se uplatnil výkon a hbitost našich motorek. Tady byla vidět opravdu výhoda konstrukce KOVE 800X , která se díky hmotnosti proplétala lehce a s elegancí hustým provozem. Takto nám utíkala jízda skoro až k Vysokému Mýtu, kde se potvrdila má obava a silnice dál byla totálně ucpaná vozidly. Zadal jsem objížďku do navigace a vydali jsme se po silnici 2. třídy s nepříliš kvalitním povrchem dál. Bohužel po 3 km jsme narazili na křižovatku, na které byla spousta řidičů se stejným nápadem a silnice byla ucpaná i zde. Tady se ukázaly přednosti motorek a my se proplétali svižně i po této úzké mizerné silnici směrem k cíli. Ale jen do doby, než jsme dojeli k příští malé křižovatce v kombinaci s mostem přes nějaký potok, kde se pokoušel vytočit kamion. Zdálo se, že je pro naši jízdu na nějakou dobu konečná . Tady jsme poprvé těžili opravdu z konceptu cestovních endur a podařilo se nám objet příkopem stojící kamion a další vozidla a pokračovali dál po volné silnici. Cíl naší cesty byla akce pořádaná firmou Nevima Group s.r.o. a měla se konat na jedné lovecké chatě. K ní jsme jeli po šotolinových a štěrkových cestách asi 5 km. Po příjezdu na místo jsme zjistili, že tam vůbec nikdo není a že první setkání je v sídle firmy vzdálené 10 km. Zadal jsem nový cíl na Mapy.cz a k mému překvapení se objevilo - trasa nenalezena. Až Google mapy nám cestu ukázaly. Těchto 10 km jsme jeli po šotolině, úzké pěšině, mokřadu , po poli a mezi křovisky. Poté jsme zdárně dorazili do sídla firmy a užili si prezentaci.
Zpáteční cesta byla zvolena trochu jiná, více zatáček, trochu pomalejší, ale byla o hodně klidnější. Domů jsme dorazili za šera, takže jsem ocenil i kvalitu osvětlení.
Motorka KOVE 800X má velké přednosti v ovladatelnosti v těžším terénu a v hustém silničním provozu. Její menší hmotnost se trochu negativně projevuje při vysokých rychlostech a zejména při poryvech větru. Ovšem tyto rychlosti nejsou běžné k cestování. Tato motorka nadchne každého, kdo jezdí rád v těžších terénech s horším povrchem. Kvůli lehkosti a celkové stavbě motorky se dobře ovládá a i manipulace např. v těžkém terénu je s ní daleko lehčí než třeba u podobných motocyklů jako je VOGE 900DSX. Velkým překvapením pro mne bylo, že i přes rozdílné převody i nastavení motoru, kdy KOVE 800X při vyšších otáčkách motoru má zhruba o 15% nižší spotřebu než VOGE 900DSX . A to obě motorky jely s přehledem různé úseky po trase pod 5 litrů. Což je při naší plynulé jízdě opravdu vynikající. VOGE 900DSX je opravdu prímová motorka, která vás doveze komfortně i do hodně dalekého cíle, ale u KOVE 800X už je cíl jen ta jízda. A když si ještě vezmeme krásný zvuk z výfuku, je jízda na osmistovce od KOVE opravdu pěkný zážitek.








